RMPZ 2022

  RUNDA 1:  47. Rajd Monte Karlino 20.03

  RUNDA 2:  1. Rajd Gryfa24.04

  RUNDA 3:  11. Rajd Koszaliński22.05

  RUNDA 4:  1. Rajd Świdwiński03.07

  RUNDA 5:  5. Rajd Chojnicki28.08

  RUNDA 6:  7. Bëtowskô Gòńba25.09

  RUNDA 7:  3. Rajd Wilka23.10

TRIUMFATORZY

7. Bëtowskô Gòńba
25 września 2022 r.

6 runda RMPZ - 7 PS
Załóg: Start: 36 / Meta: 29
1. Dawid Matysiak / Jarosław Galanty
AK Koszaliński / BMW Rally 1
985,12
2. Tomasz Jędrzejczak / Joanna Jędrzejczak
AK Bydgoski / Opel Astra GSI
998,43
3. Adam Borzyński / Krzysztof Karwowski
AK Morski / Honda Civic Type-R
1000,11

6. Bëtowskô Gòńba
17-18 października 2020 r.

3 runda RMPZ - 7 PS
Załóg: Start: 58 / Meta: 43
1. Mateusz Milczarek / Sławomir Marcinkiewicz
AK Koszaliński / BMW E36
949,34
2. Krzysztof Wojnowski / Witold Wojnowski
AK Morski / Audi S4
951,92
3. Maciej Liszka / Dariusz Liszka
AK Morski / Fiat Cinquecento
958,67

5. Bëtowskô Gòńba
14-15 września 2019 r.

4 runda RMPZ - 7 PS
Załóg: Start: 54 / Meta: 42
1. Tomasz Jurkun / Monika Grochocka
niezrzeszony (Puńsk) / Subaru Impreza
1066,48
2. Arkadiusz Tyc / Jarek Koczewski
AK Włocławski / Subaru Impreza
1076,74
3. Waldemar Dziedzic / Bartosz Piotrowski
AK Morski / Mitsubishi Lancer Evo VI
1109,55

4. Bëtowskô Gòńba
17-18 listopada 2018 r.

5 runda RMPZ - 10 PS
Załóg: Start: 75 / Meta: 60
1. Tomasz Jurkun / Oskar Olszewski
AK Warmiński / Subaru Impreza
877,40
2. Waldemar Dziedzic / Bartosz Piotrowski
AK Morski / Mitsubishi Lancer Evo VI
889,49
3. Arkadiusz Tyc / Michał Iwiński
AK Włocławski / Subaru Impreza
913,12

3. Bëtowskô Gòńba
18-19 listopada 2017 r.

6 runda RMPZ - 10 PS
Załóg: Start: 80 / Meta: 64
1. Arkadiusz Tyc / Tomasz Andrzejewski
AK Włocławski / Subaru Impreza
894,05
2. Waldemar Dziedzic / Bartosz Piotrowski
AK Morski / Mitsubishi Lancer Evo VI
897,86
3. Piotr Kozłowski / Piotr Zakrzewski
AK Morski / Subaru Impreza
918,44

2. Bëtowskô Gòńba
19-20 listopada 2016 r.

4 runda RMPZ - 10 PS
Załóg: Start: 80 / Meta: 66
1. Tomasz Jurkun / Oskar Olszewski
AK Warmiński / Subaru Impreza
897,21
2. Adam Stec / Dariusz Zdanowicz
AK Rallyland / Mitsubishi Lancer Evo X
928,96
3. Piotr Brzoskowski / Piotr Bieliński
nz. (Poznań) / Mitsubishi Lancer Evo IX
955,77

1. Bëtowskô Gòńba
14-15 listopada 2015 r.

8 runda RMPZ - 10 PS
Załóg: Start: 59 / Meta: 48
1. Igor Bartołd / Paweł Wiśniewski
AMK Rzemieślnik / BMW E30 318iS
1099,16
2. Jakub Klatta / Maciej Michalski
nz. (Poznań) / Subaru Impreza
1099,71
3. Rafał Gałka / Michał Sowiński
AK Koszaliński / Mitsubishi Lancer Evo IX
1144,00



 
 


Edycja 1 - 14-15 listopada 2015

Automobilklub Koszaliński w roku 2015 po raz pierwszy organizował rajd samochodowy na Kaszubach. Malownicze ukształtowanie terenu wokół Bytowa to przede wszystkim wspaniałe widoki, ale dla nas okazja do znalezienia wijących się wśród licznych wzgórz, wąskich, asfaltowych dróg, na których można wytyczyć odcinki specjalne. Dzięki podjęciu współpracy z Burmistrzem Bytowa powstała możliwość zorganizowania rajdu na tym terenie. Termin wyznaczyliśmy na weekend 14-15 listopada, a sam rajd włączony został do ogólnopolskiego cyklu jako 8 runda Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej. Kaszubskie krajobrazy tak nas zachwyciły, że sam rajd też nazwaliśmy po kaszubsku: 1. Bëtowskô Gòńba, a oznacza to w wolnym tłumaczeniu Bytowską Gonitwę. Impreza jest rozgrywana w formule Konkursowej Jazdy Samochodem (KJS) co oznacza, że wziąć udział może każdy posiadacz sprawnego, zarejestrowanego i ubezpieczonego samochodu osobowego. Wystarczą kaski dla kierowcy i pilota oraz apteczka by zmierzyć się z kaszubskimi oesami. W przypadku rajdu organizowanego przez Automobilklub Koszaliński nie może zabraknąć widowiskowego prologu - i nie zabrakło go w Bytowie! W sobotę, od razu po ceremonii startu na tutejszym Rynku załogi udały się na start wieczornego prologu, który poprowadzony został po ulicach centrum miasta. Już na prologu pojawiła się pierwsza niespodzianka - najszybsza w generalce była załoga... Fiata Stilo! Jednak esencja ścigania czekała w niedzielę. Trzy niesamowicie kręte odcinki specjalne, które załogi pokonywały trzykrotnie z przerwami serwisowymi w bytowskim starostwie. I tym razem czekała na wszystkich niespodzianka - najszybsza w rajdzie okazała się załoga dośc leciwego już BMW E30 - Igor Bartołd / Paweł Wiśniewski z Mazowsza. Śmiało można powiedzieć, że był to najbardziej kręty rajd sezonu, a moc auta mimo zmiennych warunków nie grała pierwszoplanowej roli.

▲ POWRÓT

Relacje video z rajdu 1.Bëtowskô Gòńba.
 


Edycja 2 - 19-20 listopada 2016

Na drugą edycję „Bytowskiej Gonitwy” przygotowaliśmy nie tylko lekko zmienioną trasę miejskiego prologu, lecz przede wszystkim w 75% nową trasę niedzielnych oesów! W sezonie 2016 baza rajdu ponownie gościła w murach bytowskiego zamku w dniach 19-20 listopada. Nowe trasy spotkały się z równie entuzjastycznym przyjęciem co zeszłoroczne, i okazały się jeszcze bardziej wymagające. Sobotni, lekko zmodyfikowany prolog w centrum Bytowa zgromadził ponownie komplet kibiców. Wytyczone strefy kibica zostały szczelnie wypełnione przez fanów motoyzacji, którzy głośno dopingowali wieczorne przejazdy rajdowców. Niedziela rozpoczęła się od znanego z roku 2015 oesu „Rabacino”, który został uznany najlepszym oesem pierwszej edycji Bytowskiej Gonitwy. Na drugi oes przenieśliśmy się do gminy Parchowo. Bardzo szybka, kręta i pełna ślepych zakrętów przez szczyty próba „Nakla” weryfikowała umiejętności kierowców. Ostatni oes każdej pętli został wytyczony w samym Parchowie, po wąskiej drodze między osiedlami. Także tutaj zebrała się spora rzesza kibiców dopingujących uczestników rajdu. Po 10 odcinkach specjalnych najszybsi okazali się Tomasz Jurkun i Oskar Olszewski, którzy przyjechali do nas aż z Warmii.

▲ POWRÓT

Relacje video z rajdu 2.Bëtowskô Gòńba.
 


Edycja 3 - 18-19 listopada 2017

„Bytowska Gonitwa” po raz trzeci odbyła się w dniach 18-19 listopada 2017r. i była przedostatnią rundą cyklu Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej. Miejski prolog już na stałe wpisał się w program naszej imprezy, więc i tym razem, od niego zaczęła się rywalizacja na kaszubskich oesach. Po raz drugi w historii rajdu najszybszy na ulicach centrum Bytowa okazał się kierowca auta z napędem na jedną oś. Wyczynu tego dokonała załoga Bartek Teter i Damian Pawlik w Citroenie Saxo. Niedzielny, zimny poranek przywitał zawodników niestabilną pogodą. Do przejechania były trzy pętle, a na każdej z nich po 3 oesy. Pierwszy z nich, „Tuchomko” to nowość w harmonogramie - wąski i kręty oes wiodący w głąb lasu. Po bardzo krótkiej dojazdówce czekał kolejny, jeszcze trudniejszy odcinek. OS „Bory” to także całkowicie nowa trasa wijąca się w większości przez las. Ostatni w pętli oes to odwrócona wersja oesu „Pyszne” rozgrywanego w roku 2015. Jak się okazało w tą stronę o wiele trudniejszy, o czym przekonało się kilka załóg, w tym faworytów do zwycięstwa, które tutaj zakończyły swój udział w rajdzie po opuszczeniach trasy. Jakby rajd był jeszcze za mało wymagający, na ostatniej pętli zaczął padać deszcz, chwilę później grad i śnieg. Najlepiej z trudną trasą i zmiennymi warunkami poradzili sobie Tyc z Andrzejewskim w Subaru Impreza. Ich przewaga nad drugimi Dziedzicem i Piotrowskim w Mitsubishi Lancer wyniosła zaledwie 3,81 sekundy. Najniższy stopień podium przypadł znanemu z driftu Piotrowi Kozłowskiemu pilotowanemu przez Piotra Zakrzewskiego. 3 edycja Bytowskiej Gonitwy okazała się najtrudniejszym rajdem w sezonie, na którym bardziej liczyły się doświadczenie, umiejętności i rozwaga niż moc samochodu, czy ułańska fantazja. Była także bardzo nieprzewidywalna, o czym świadczy fakt, że aż 5 różnych kierowców wygrywało odcinki specjalne.

▲ POWRÓT

Relacje video z rajdu 3.Bëtowskô Gòńba.
 


Edycja 4 - 17-18 listopada 2018

Czwarta edycja rajdu Bëtowskô Gòńba organizowana przez Automobilklub Koszaliński stanowiła finałową rundę Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej. Kaszubskie oesy wytyczone na drogach powiatu bytowskiego są niezwykle malownicze, ale wymagają bardzo precyzyjnej jazdy. Trasa 4. edycji rajdu to całkowicie nowe oesy i zupełnie inny charakter, niż to co zawodnicy poznali w ubiegłych latach. Jednak mimo, że drogi nie prowadziły gęstym lasem, a w większości w otwartym terenie, to nie brakowało trudnych i zdradliwych miejsc. Pikanterii dodawał fakt, że to właśnie tutaj miały rozstrzygnąć się losy tytułów mistrzowskich zarówno w klasyfikacji generalnej jak i poszczególnych klasach. Na otwarcie rajdu w sobotni wieczór zawodnicy zmierzyli się z miejskim prologiem. Na zamkniętych ulicach centrum Bytowa jak co roku zgromadziły się tłumy kibiców. Dzięki doświetleniu przez organizatora najciekawszych miejsc oesu przejazdy załóg widać było jak na dłoni, a komentarz na żywo prowadził dyrektor rajdu. O ile sobota była pogodna i sucha, to niedzielny poranek przywitał rajdowców mżawką. Jako pierwszy w pętli, zaplanowany był OS „Modrzejewo”. W całości po nowym ale wąskim, 2,5 metrowym asfalcie z licznymi szczytami, za którymi czaiły się niewidoczne zakręty. Następny w harmonogramie był OS „Borzytuchom”. Tutaj już szersza droga powiatowa, ale niemniej kręta i pagórkowata. Na koniec pętli trzeba było zmierzyć się z oesem „Dąbki”, którego start ulokowany był na szerokiej powiatówce, z której po minięciu dwóch mostków ostrym „lewym 90” zjeżdżało się na bardzo wąską drogę gminną. Pierwsza partia 5 technicznych zakrętów przechodziła w szybkie łuki „góra-dół” zakończone bardzo trudnym, wąskim i śliskim zakrętem między zabudowania wioski. Na mecie w bytowskim zamku drugie w karierze zwycięstwo w Bytowskiej Gonitwie świętują Jurkun i Olszewski. Dziedzic z Piotrowskim są drudzy, a najniższy stopień podium należy do Tyca i Iwańskiego. Kolejny raz "Gońba" pokazała, że nie wybacza błędów i jest jednym z najtrudniejszych rajdów w tej części kraju. Tutaj każdy moment nieuwagi czy dekoncentracji oznacza opuszczenie trasy.

▲ POWRÓT

Relacja video z rajdu 4.Bëtowskô Gòńba.
 



Edycja 5 - 14-15 września 2019

Czwarta runda Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej – jedyna rozgrywana na Kaszubach – odbyła się w tym roku po raz pierwszy w randze Super KJS. Automobilklub Koszaliński przygotował z tej okazji dwa najbardziej kultowe oesy w okolicach Bytowa, „Rabacino” oraz „Pyszno”, które zachwyciły wszystkich już podczas pierwszej edycji rajdu w roku 2015. Teraz, dzięki randze Super KJS zostały niemal trzykrotnie wydłużone. Oesy charakteryzujące się mnóstwem zakrętów, ślepych szczytów i zmienną nawierzchnią wysoko postawiły poprzeczkę załogom. Ale zanim w kaszubskich lasach zabrzmiały silniki rajdówek w samym centrum Bytowa odbył się kultowy prolog. Tutaj jak zwykle rajdowców dopingowały tłumy kibiców, którzy zajęli każde wolne miejsce w wyznaczonych przez organizatora strefach kibica. Tym razem najelpiej z bytowskimi ulicami poradziła sobie załoga Arek Tyc / Jarek Koczewski w Subaru Impreza. Kierowca z Automobilklubu Włocławskiego zwyciężył w Bytowie w roku 2017. Na długich oesach drugiego dnia doszedł do głosu triumfator „Gońby” z lat 2016 i 2018: Tomasz Jurkun w Subaru Impreza pilotowany tym razem przez Monikę Grochocką. Wygrał pięć z sześciu niedzielnych odcinków oddając tylko ostatni przejazd „Pyszna” Tycowi, nad którym na mecie zanotował ponad 10 s. przewagi. Tym samym kierowca z Podlasia zapewnił sobie hattrick zwycięstw w Bytowskiej Gonitwie. Trzeci stopień podium należał do załogi Waldemar Dziedzic / Bartosz Piotrowski z Automobilklubu Morskiego w Mitsubishi Lancer Evo VI. To ich trzecia wizyta na podium „generalki” w ostatnich trzech latach startów. Trasy rajdu okazały się bardzo wymagające zarówno dla kierowców jak i dla pilotów.

▲ POWRÓT

Relacje video z rajdu 5.Bëtowskô Gòńba.
 


Edycja 6 - 17-18 października 2020

Jesienny termin szóstej edycji rajdu z bazą w bytowskim zamku krzyżackim oznaczał, że warunki pogodowe mogą być zmienne, a o zwycięstwie w rajdzie może zadecydować właściwy dobór opon. Sobota okazała się dość łaskawa i wieczorny prolog odbył się na całkowicie suchej nawierzchni. Ta widowiskowa próba był w tym roku rozgrywana w całkowicie nowym miejscu i ze względu na obowiązujące obostrzenia odbyła się bez udziału kibiców. W zamian przeprowadzono dla nich relację na żywo w internecie. Kamery ze specjalnie przygotowanych ramp obejmowały całą trasę prologu, a przejazdy załóg komentował na bieżąco dyrektor rajdu. Po ilości oglądających i pozytywnych komentarzach widać, że kibice czekali na taki rodzaj przekazu. W niedzielę czekały na załogi dwa całkowicie nowe oesy, które musieli pokonać trzykrotnie. Oba z idealnie równą nawierzchnią, ale jak na Kaszuby przystało mocno pagórkowate i bardzo kręte. Dodatkową trudność sprawił deszcz, który od rana dawał się we znaki na całej trasie. Wydawałoby się, że takie warunki faworyzować będą wyłącznie auta czteronapędowe, jednak od początku walka o zwycięstwo toczyła się między Mateuszem Milczarkiem i Sławomirem Marcinkiewiczem w tylnonapędowym BMW E36 a Krzysztofem i Witoldem Wojnowskimi w Audi S4. Największą niespodzianką była jednak załoga Maciej Liszka / Dariusz Liszka, która małym Fiatem Cinquecento co róż plasowała się w pierwszej trójce na poszczególnych oesach. Ostatecznie pozwoliło im to stanąć na najniższym podium klasyfikacji generalnej rajdu! Z walki BMW kontra Audi zwycięsko wyszedł Milczarek, notując przewagę ponad 2,5 sekundy nad Wojnowskim. Mimo tak trudnych warunków tylko jedna załoga opuściła trasę uszkadzając swoje auto na tyle mocno, że dalsza jazda nie była możliwa. Cztery kolejne załogi nie ukończyły rajdu na skutek awarii. Po raz kolejny przekonaliśmy się jak gościnne i przychylne naszemu sportowi są Kaszuby, na czele z Burmistrzem Bytowa Panem Ryszardem Sylką, Starostą Bytowskiemu Panem Leszkiem Waszkiewiczem i Wójtem Gminy Parchowo Panem Andrzejem Dołębskim. Serdecznie dziękujemy za tak wspaniałe przyjęcie rajdowej braci i możliwość ścigania się we wspaniałej scenerii Kaszub.

▲ POWRÓT

Relacje video z rajdu 6.Bëtowskô Gòńba.





Copyright © 2022 - TopDrive Maciej Raczewski