Informacje ogólne

  NAZWA:3. Rajd Wilka

  RUNDA RMPZ:7 / 7

  ROZPOCZĘCIE:22 października 2022 r. g. 14:30

  ZAKOŃCZENIE:23 października 2022 r. g. 17:00

  BAZA RAJDU:Łobez
powiat łobeski
woj. zachodniopomorskie

  NAWIERZCHNIA:asfalt

  PARK SERWISOWY:Węgorzyno

  ODCINKI SPECJALNE:6 x 4,2 km / 1 x 1,2 km

  SUPEROES:Łobez

  DŁUGOŚĆ RAJDU:130 km

  DŁUGOŚĆ OS:25,2 + 1,2 km
  

Już trzeci raz rajdowcy startujący w Rajdowych Mistrzostwach Polski Zachodniej zmierzą się z niesamowitymi odcinkami specjalnymi na ziemi łobeskiej. To właśnie tutaj rozegrana zostnie finałowa runda RMPZ 2022 - 3. Rajd Wilka. Spotkamy się już w sobotę, 22 października w biurze rajdu, które tym razem zlokalizowane zostanie w świeżo wybudowanym kompleksie amfiteatru „Stare Boisko” w Łobzie. W niedzielny poranek przeniesiemy się do Węgorzyna, w którym już tradycyjnie stanie park serwisowy. Na terenie tej Gminy wytyczone zostały także dwa oesy, niesamowicie kręte, wijące się między jeziorami przez szczyty tutejszych wzgórz. Każdy z odcinków specjalnych pokonywany będzie trzykrotnie, a po ostatniej pętli załogi wrócą do Łobza. Po spowodowanych pandemią w roku 2020 przenosinach miejskiego superoesu do strefy ekonomicznej, w tym roku oes powróci na ulice centrum Łobza. O godzinie 16:00 rozpocznie się finałowa próba rajdu poprowadzona wąskimi uliczkami miasta. Zapraszamy na jedyny w swoim rodzaju rajd zamykający tegoroczny kalendarz Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej. To właśnie tutaj rozstrzygną się losy tytułów mistrzowskich w klasach i generalce RMPZ 2022. Tego rajdu nie można przegapić!

czytaj dalej  

Program rundy siódmej - 3. Rajd Wilka

wydarzeniedzieńdatagodzinamiejsce

opublikowanie regulaminu uzupełniającego

poniedziałek

03.10.2022

10:00

rmpz.pl

otwarcie listy zgłoszeńponiedziałek03.10.202210:00rmpz.pl

koniec I terminu zgłoszeńponiedziałek10.10.202223:59rmpz.pl

zamknięcie listy zgłoszeńpiątek14.10.202223:59rmpz.pl

opublikowanie harmonogramów OA i BK-1czwartek20.10.202210:00rmpz.pl

odbiór administracyjny OAsobota22.10.202214:30 - 16:00Amfiteatr Stare Boisko Łobez

badanie kontrolne BK-1sobota22.10.202217:30 - 20:00OSKP Utech, ul. Bema 30A, Łobez

pierwsze posiedzenie ZSSsobota22.10.202220:30Amfiteatr Stare Boisko Łobez

odprawa z uczestnikamisobota22.10.202221:00Amfiteatr Stare Boisko Łobez

start rajduniedziela23.10.202209:00Park Serwisowy Węgorzyno

meta 1. załoginiedziela23.10.202216:15Amfiteatr Stare Boisko Łobez

publikacja wyników końcowych prowizorycznychniedziela23.10.202217:45Amfiteatr Stare Boisko Łobez

ceremonia wręczenia nagródniedziela23.10.202218:15Amfiteatr Stare Boisko Łobez


  

Prowizoryczna lista zgłoszeń do rajdu 3. Rajd Wilka

lp. NR Kierowca / Pilot Samochód Klub Kl.

Elektroniczny formularz zgłoszenia do rundy siódmej - 3. Rajd Wilka

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych.
W związku z koniecznością przetwarzania danych osobowych informujemy, że: Administratorem danych osobowych (ADO), podanych w formularzu zgłoszenia, jest Organizator imprezy Automobilklub Koszaliński, ul. Orląt Lwowskich 33, 75-522 Koszalin.
Podanie danych jest niezbędne do przyjęcia zgłoszenia i udziału w ww. zawodach/imprezie, a ich niepodanie to uniemożliwi.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- uczestnictwa w zawodach/imprezie, w tym klasyfikowania w wynikach zawodów/imprezy a następnie w klasyfikacji rocznej danego cyklu;
- oceny zdolności do udziału w danych zawodach, na podstawie zaświadczenia lekarskiego;
- potwierdzania przynależności klubowej;
- promowanie zawodów/imprezy m.in. poprzez publikację zdjęć, np. z uczestnictwa w zawodach/imprezie, z rozdania nagród, itp.;
- podlegania ew. odpowiedzialności dyscyplinarnej.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy, (którą stanowi zgłoszenie) i podjęcia działań na wniosek osoby, której dane dotyczą, związanych z przyjęciem zgłoszenia i możliwością udziału w danym sporcie motorowym, jak również art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora lub stronę trzecią, jakim jest promowanie zawodów/imprezy.
Odbiorcą danych osobowych będą np.:
- Międzynarodowe Federacje Sportowe, gdy ma to zastosowanie;
- Narodowe Federacje Sportowe, w przypadku rozgrywania zawodów/imprezy leżących w ich jurysdykcji;
- media, użytkownicy stron internetowych, w związku z publikacją wyników, informacji prasowych, zdjęć z zawodów/imprezy;
- firmy ubezpieczeniowe, gdy ma to zastosowanie;
- firmy pocztowe i kurierskie, zapewniające wymianę korespondencji.
Dane osobowe będą przechowywane odpowiednio: Dokumenty zgłoszeniowe – 2 lata liczone od daty przyjęcia zgłoszenia; Wyniki i klasyfikacje roczne – bezterminowo; Dokumenty dot. ew. postępowania dyscyplinarnego zgodnie z procedurą regulującą to postępowanie.
Prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą to:
- żądanie dostępu do danych osobowych, ich sprostowania oraz otrzymania kopii tych danych, jak również otrzymania pełnej informacji o ich przetwarzaniu;
- żądanie usunięcia danych osobowych lub ograniczenia ich przetwarzania wyłącznie do ich przechowywania, a także wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
- żądanie przenoszenia danych, w tym otrzymania podanych danych w postaci pliku komputerowego w powszechnie używanym formacie lub przesłania tego pliku innemu administratorowi;
- wniesienie skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na przetwarzanie danych osobowych przez ADO.
Wszelkie wnioski, pytania i żądania związane z przetwarzaniem można kierować do Organizatora zawodów/imprezy na adres e-mail: klub@ak-koszalinski.pl



→ Aktywacja linku do zapisów na 7. rundę: poniedziałek, 03.10 g. 10:00

Tablica ogłoszeń rundy siódmej - 3. Rajd Wilka

W tym miejscu publikować będziemy komunikaty, informacje organizatora i inne dokumenty dotyczącej danej rundy.

Poradnik dla początkujących rajdowców.


RAJDOWE DOKUMENTY
Startując w KJSie spotykamy się z różnymi dokumentami wręczanymi nam przez organizatorów. O ile nie trzeba tłumaczyć do czego służy regulamin, to już książka drogowa czy karta drogowa wymagają kilku słów wyjaśnienia. Zaczniemy od tej drugiej, gdyż jest najważniejszym dokumentem załogi. Uczestnicy otrzymują ją na pierwszym Punkcie Kontroli Czasu, czyli w miejscu startu całego rajdu. Karta drogowa służy do notowania zarówno rezultatów na poszczególnych próbach, lecz także do potwierdzania czasów przejazdu pomiędzy Punktami Kontroli Czasu (PKC). Punkt Kontroli Czasu (jak i każdy inny punkt kontrolny) traktowany jest jako park zamknięty, dlatego też jakiekolwiek próby naprawy oraz serwisowania zakończą się wykluczeniem z zawodów! Załoga, która przekroczy żółtą tablicę zapowiedzi PKC rozpoczyna automatycznie procedurę wjazdową. Prawidłowo jej przekroczenie powinno nastąpić w minucie naszego wyznaczonego czasu przybycia, jednakże możemy podjechać do stolika sędziów 1 minutę wcześniej - pamiętajmy jednak, że kartę drogową wręczamy sędziemu w odpowiednim czasie!. Właściwy czas wjazdu uzyskamy dodając czas jaki mamy przeznaczony na pokonanie danego odcinka drogowego do czasu startu do tego odcinka (z dokładnością do 1 minuty). Jest to o tyle istotne, gdyż za każde spóźnienie oraz za wczesny przyjazd na dany PKC nakładane są kary na załogę (odpowiednio 10s za każdą minutę spóźnienia i 60s za każdą minutę wcześniejszego przyjazdu). Większość pozycji na karcie wypełniają sędziowie danych punktów (PKC, Start, Meta Stop), dla uczestnika pozostaje szare pole po prawej stronie, w którym może odnotowywać planowany czas wjazdu na następny PKC oraz musi podpisem potwierdzić wpisy sędziego. Na końcu każdej sekcji, przed wjazdem do parku serwisowego oddajecie kartę drogową sędziemu PKC i otrzymujecie nową na kolejną sekcję. Nalezy pamiętać, że zgubienie karty drogowej powoduje natychmiastowe wykluczenie załogi z rajdu.

Kolejnym dokumentem, niezbędnym do właściwego poruszania się podczas rajdu jest książka drogowa. Jest to zbiór instrukcji pozwalających dotrzeć w kolejne punkty rajdu. Opisuje charakterystyczne miejsca na trasie i kratka po kratce prowadzie uczestników przez kolejne etapy rajdu. Oprócz szkiców w formie strzałkowej, prezentuje na 3 różne sposoby odległości, jakie dzielą załogę od poszczególnych punktów na trasie rajdu. Na grafice prezentowanej obok wyjaśniamy jak odczytywać poszczególne informacje zawarte w książce drogowej.

ZNAKI RAJDOWE FIA
Na trasie rajdu oprócz przestrzegania znaków drogowych załogi zobowiązane są do stosowania się do tzw. znaków rajdowych FIA. Są to specyficzne znaki określające poszczególne punkty rajdu. Na grafiikach obok prezentujemy zestawienie tych znaków oraz schemat ich ustawienia.
Poprzez znaki organziator informuje uczestników przede wszystkim o tym w jakiej strefie aktualnie się znajdują. Informacją jest tu zrówno kolor jak i symbol prezentowany na znaku. Znaki na żółtym tle oznaczają początek strefy punktu kontrolnego. Załoga przekraczając żółty znak wjeżdża w strefę, co oznacza zakaz dokonywania wszelkich napraw przy pojeździe.
Znak na czerwonym tle oznacza miejsce punktu kontrolnego. W tym miejscu dokonywany jest wpis do karty drogowej na PKC, kończony jest pomiar czasu na mecie lotnej, a na mecie stop wpisywany jest rezultat załogi na danej próbie. Koniec strefy oznajmiaja znak z trzema pasami na beżowym tle. Za tym znakiem przestają obowiązywać przepisy parku zamkniętego. Dodatkowo występują znaki informacyjne na niebieskim tle, wskazujące uczestnikom m.in punkt łączności SOS na próbie, punkt medyczny czy też miejsce kontroli lub znakowania kół.

ZANIM ZACZNIEMY ŚCIGANIE
Zgodnie z tym, co wyczytaliśmy w regulaminie uzupełniającym imprezy, w odpowiednich godzinach stawiamy się we wskazanym w regulaminie miejscu na odbiorze administracyjnym (OA). Często organizator precyzuje godziny odbioru dla poszczególnych załóg lub ich grup poprzez publikację harmonogramu OA. Warto więc na bieżąco śledzić oficjalną stronę rajdu, na której przed rajdem są publikowane wszystkie dokumenty. Czym jest OA? Tu po raz pierwszy spotykamy się z organizatorem by otrzymać komplet niezbędnych nam dokumentów. Lecz najpierw w biurze rajdu sami musimy przedłożyć wymagane dokumenty:
- podpisany przez kierowcę i pilota oryginał zgłoszenia
- prawo jazdy kierowcy
- dokument tożsamości pilota
- dowód rejestracyjny auta z ważnym przeglądem
- ubezpieczenie OC samochodu
- w przypadku gdy kierowca nie jest właścicielem pisemna zgoda właściciela na udział w rajdzie
Po sprawdzeniu powyższych dokumentów otrzymamy od organizatora komplet dokumentów rajdu:
- Regulamin uzupełniający imprezy
- Kartę badania kontrolnego BK1
- Ewentualne komunikaty
- Książkę drogową
- Kartę zapoznania z trasą i wykroczeń
- Komplet naklejek na samochody (numery startowe, reklamy sponsorów itp.)
Uzbrojeni w komplet dokumentów opuszczamy biuro rajdu i wybieramy się na...

ZAPOZNANIE Z TRASĄ
Książka drogowa w dłoń! Ruszamy na zapoznanie kierując się zapisami z książki drogowej. Nie zapomnijmy o zabraniu karty zapoznania i karty wykroczeń (mogą być na jednym druku). To dokument, na którym sędziowie potwierdzą naszą obecność na każdym z odcinków. Jeżeli zapoznanie z trasą jest obowiązkowe, nie zostaniemy dopuszczeni do rajdu, jeżeli nie przejedziemy każdego z odcinków przynajmniej raz. Na karcie wykroczeń widnieją trzy pola do dyspozycji policji. Gdy zdarzy się przekroczyć przepisy, oprócz kary nałożonej przez policjanta otrzymujemy karę regulaminową w rajdzie. Po trzech takich wybrykach organizator wyklucza taką załogę z rajdu, nawet, jeżeli właściwe ściganie jeszcze się nie zaczęło. Tym samym kończy się zgubienie karty wykroczeń. Gdy jednak wszystko odbędzie się bez komplikacji i dokonamy opisu trasy bez problemów udajemy się na...

BADANIE KONTROLNE BK-1.
To obowiązkowy punkt programu. Każdy samochód zostanie poddany przed startem badaniu kontrolnemu „BK-1”, którego celem jest ustalenie, czy samochód jest zgodny Regulaminem AIS wraz z jego załącznikami oraz przynależności do klasy zadeklarowanej w zgłoszeniu. Organizator przed rajdem publikuje harmonogram BK-1, w którym każda z załóg ma wyznaczoną swoją godzinę wjazdu. Samochód przedstawiony do badania kontrolnego musi być czysty zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Kierowca obowiązany jest przedstawić wszystkie obowiązujące dokumenty (prawo jazdy, dowód rejestracyjny z ważnymi badaniami technicznymi, ubezpieczenie OC i NW. Organizator może zarządzić dodatkowe badania kontrolne w czasie trwania imprezy oraz badania kontrolne po imprezie „BK-2”, które odbywa się bezpośrednio po przybyciu uczestników na metę.
W skład obowiązkowego wyposażenia samochodów wchodzą:
  1. Klatka bezpieczeństwa – zgodna z art. 253-8 Załącznika J.
  2. Pasy bezpieczeństwa – minimum 4-punktowe, posiadające homologację FIA (aktualną lub utraconą) lub E, o szerokości pasa ramieniowego min 3 cale (stanowczo zalecane z listy technicznej FIA nr 24).
  3. Montaż pasów zgodny z art. 253-6.2 Załącznika J.
  4. Fotele typu kubełkowego (zalecane z listy technicznej FIA nr 12) – zalecany montaż foteli zgodny z art. 253-16 Zał. J.
  5. Gaśnice i systemy gaśnicze – zgodne z art. 253.7 Zał. J. Dopuszcza się, jako minimum, wyposażenie samochodu tylko w dwie gaśnice ręczne o masie środka gaśniczego min. 2 kg każda.
  6. Apteczka z odpowiednim wyposażeniem medycznym.
  7. Zderzak przedni i tylny.
  8. Przewody paliwowe, które na wszystkich końcach muszą być skutecznie zaciśnięte.
  9. Oznakowanie i obowiązkowe reklamy organizatora imprezy.
Obowiązkowe wyposażenie bezpieczeństwa osobistego:
  1. system FHR jest wymagany dla samochodów o pojemności przeliczeniowej powyżej 2000 cm3 i stanowczo zalecany dla pozostałych samochodów - lista techniczna FIA nr 29.
  2. kombinezon – zgodny z listą techniczną FIA nr 27. Dopuszczone jest używanie kombinezonów z utraconą homologacja FIA Standard 1986 oraz innych trudnopalnych jednoczęściowych kombinezonów (np. kombinezon mechanika)
  3. bielizna (długa), balaklawa, skarpety – są stanowczo zalecane. Dopuszczone jest używanie w/w wyposażenia osobistego, wykonanego z włókien naturalnych, z utraconą normą ISO 6940 oraz nieposiadających homologacji
  4. buty i rękawice – są stanowczo zalecane (norma 8856-2000). Stosowanie rękawic nie dotyczy pilotów. Dopuszczone jest używanie w/w wyposażenia osobistego z utraconą norma ISO 6940. Dopuszcza się używanie nieposiadających homologacji butów skórzanych
  5. kaski ochronne dla załogi musza być typu stosowanego w sporcie motorowym. Stanowczo zalecane są kaski ochronne zgodne ze standardem z listy technicznej FIA nr 25. W przypadku stosowania systemu FHR kask musi być zgodny z normą FIA, która dopuszcza użycie tego systemu.
  6. Podczas przebywania w samochodzie na trasie próby sportowej każdy członek załogi, pod rygorem dyskwalifikacji z imprezy, musi mieć na głowie prawidłowo zapięty kask ochronny, prawidłowo zapięte pasy bezpieczeństwa oraz musi być ubrany w kombinezon. W celu zapewnienia maksymalnej ochrony stanowczo zaleca się każdemu uczestnikowi Super KJS stosowanie homologowanych przez FIA elementów wyposażenia bezpieczeństwa osobistego załogi oraz wyposażenia bezpieczeństwa pojazdu
Ponadto każdy samochód musi odpowiadać następującym warunkom:
  1. identyczne koła (obręcz i opona) na każdej osi,
  2. wszystkie przedmioty w bagażniku i kabinie muszą być umocowane,
  3. w czasie całej imprezy żadna pokrywa nie może być zamknięta na klucz, dotyczy to również drzwi(chyba, ze zgłoszony samochód posiada fabryczny system blokowania zamków drzwi)
  4. dodatkowe punkty świetlne - zgodnie z ustawą "Prawo o Ruchu Drogowym",
  5. nie można stosować żadnych elementów przeciwpoślizgowych mechanicznych i chemicznych na oponach.
  6. opony posiadające znak homologacji (znak E)
Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia dodatkowych wymagań, które muszą być ogłoszone komunikatem przed imprezą oraz prawo niedopuszczenia do imprezy każdego samochodu, który Komisja Techniczna uzna za zagrażający bezpieczeństwu ruchu.

ODPRAWA UCZESTNIKÓW
Ostatnim punktem programu przed startem jest obowiązkowa odprawa uczestników rajdu. Po opublikowaniu oficjalnej listy startowej, w wyznaczonym przez organizatora miejscu i czasie wszystkie załogi spotykają się z dyrektorem i osobami oficjalnymi rajdu. Na odprawie podsumowane zostaną dotychczasowe wydarzenia dnia, wyjaśnione kolejne zadania i procedury, oraz omówione rzeczy charakterystyczne dla danego rajdu i ewentualne nietypowe sytuacje, które załogi mogą na nim spotkać. Na odprawie jest także czas na zadawanie pytań kierownictwu rajdu - jeżeli czegoś nie wiesz, pytaj właśnie na odprawie, póżniej nie będzie już na to czasu.

3... 2... 1... START!
Sprawdzamy na liście startowej naszą godzinę startu i stawiamy się w wyznaczonym miejscu z odpowiednim zapasem czasu. Rajd rozpoczyna PKC-0, który często jest ulokowany na rampie startowej w reprezentatywnym miejscu miasta - bazy rajdu. Po ceremonii przejazdu przez rampę i przywitaniu przez konferansjera jedziemy zgodnie z książką drogową na pierwszy oes. Jeszcze jeden PKC, a zaraz za nim start do pierwszego odcinka. Na PKC przyjeżdżamy w czasie określonym w książce drogowej. Jest on także naniesiony na karcie drogowej. Wjeżdżamy na PKC (o swojej minucie lub 1 minutę wcześniej) i gdy zegar pokaże naszą minutę podajemy kartę sędziemu PKC. Pamiętajmy o przygotowaniu do startu: założone i zapięte kaski, zapięte pasy, zamknięte szyby, włączone światła mijania. Podjeżdżamy do linii startu i ponownie wręczamy kartę drogową, tym razem sędziemu startu, który wpisuje nam do karty godzinę startu. Ten wpis jest dla nas bardzo ważny nie tylko ze względu na sam OS. Faktyczna godzina startu to czas od którego liczymy czas dojazdu na następny punkt. Oznacza to, że mając na dojazd np. 17 minut, musimy w tym czasie pokonać odcinek specjalny i dojazdówkę. Dlatego niezwykle ważne jest sprawne działanie na kolejnych punktach kontrolnych - m.in. mecie stop. Ale zanim na nią dojedziemy trwa to, po co przyjeżdżamy na rajd - czyli walka z czasem na oesie. Kończy się ona wraz ze znakiem „mety lotnej”, po której mamy odcinek drogi do wyhamowania i spokojnego podjechania na metę stop. Tutaj sędzia wpiszę nam w kartę drogową nasz czas przecięcia mety lotnej i uzyskany rezultat. Maszyna ruszyła - jedziemy na następny OS. Powodzenia!

Opracowanie: Maciej Raczewski (speedzone.pl)



KLASYFIKACJA GENERALNA 6/7

1 Tomasz Jędrzejczak / Joanna Jędrzejczak 90

2 Dawid Matysiak / Jarosław Galanty 84

3 Adam Borzyński / Szymon Nowakowski 80

4 Jacek Wojtas / Bartosz Michalski 77

5 Piotr Żytkiewicz / Piotr Sulima 45

6 Michał Sobota / Damian Punia 42

7 Marek Wodarczyk / Kamil Dybich 37

8 Łukasz Sawicki / Wojtek Krakowiak 35

= Mateusz Milczarek / Marek Rzepiński 35

= Patryk Kunikowski / Piotr Czerwionka 35
         ZOBACZ WSZYSTKIE KLASYFIKACJE →  

RMPZ 2022

  RUNDA 1:  47. Rajd Monte Karlino 20.03

  RUNDA 2:  1. Rajd Gryfa24.04

  RUNDA 3:  11. Rajd Koszaliński22.05

  RUNDA 4:  1. Rajd Świdwiński03.07

  RUNDA 5:  5. Rajd Chojnicki28.08

  RUNDA 6:  7. Bëtowskô Gòńba25.09

  RUNDA 7:  3. Rajd Wilka23.10

 

Copyright © 2022 - TopDrive Maciej Raczewski