RMPZ 2022

  RUNDA 1:  47. Rajd Monte Karlino 20.03

  RUNDA 2:  1. Rajd Gryfa24.04

  RUNDA 3:  11. Rajd Koszaliński22.05

  RUNDA 4:  1. Rajd Świdwiński03.07

  RUNDA 5:  5. Rajd Chojnicki28.08

  RUNDA 6:  7. Bëtowskô Gòńba25.09

  RUNDA 7:  3. Rajd Wilka23.10

TRIUMFATORZY

XI Rajd Koszaliński
22 maja 2022r.

Super KJS: 7 PS.
Załóg: Start: 36 / Meta: 24
1.Patryk Kunikowski / Monika Szczepańska
AK Morski / Honda Civic Type-R
997,41
2.Marek Wodarczyk / Kuba Raszkowski
AK Nowomiejski / Hona Civic
1012,88
3.Adam Borzyński / Krzysztof Karwowski
AK Morski / Honda Civic Type-R
1018,72

X Rajd Koszaliński
4 września 2021r.

Super KJS: 7 PS.
Załóg: Start: 35 / Meta: 26
1.Arek Tyc / Jarek Koczewski
AK Włocławski / Subaru Impreza
905,53
2.Damian Walczak / Piotr Zakrzewski
AK Morski / Subaru Impreza
932,71
3.Tomasz Jędrzejczak / Joanna Jędrzejczak
AK Bydgoski / Opel Astra
949,72

IX Rajd Koszaliński
22-23 sierpnia 2020r.

1 runda RMPZ - Super KJS: 7 PS.
Załóg: Start: 44 / Meta: 33
1.Arek Tyc / Jarek Koczewski
AK Włocławski / Subaru Impreza
1106,38
2.Jakub Frąszczak / Paulina Marzec
AK Morski / BMW E30
1131,51
3.Damian Walczak / Patrycja Walczak
AK Morski / Subaru Impreza
1141,60

VIII Rajd Koszaliński
25-26 maja 2019r.

2 runda RMPZ - Super KJS: 7 PS.
Załóg: Start: 46 / Meta: 34
1.Waldemar Dziedzic / Bartosz Piotrowski
AK Morski / Mitsubishi Lancer Evo VI
1150,30
2.Piotr Korzeniewski / Kamil Kramicz
niezrzeszony / Subaru Impreza
1196,86
3.Bartosz Łajewski / Krystian Kamiński
AK Morski / Subaru Impreza
1220,78

VII Rajd Koszaliński
26-27 maja 2018r.

2 runda RMPZ - KJS: 10 PS.
Załóg: Start: 52 / Meta: 41
1.Dawid Matysiak / Marek Rzepiński
AK Rallyland / BMW E30 F20c
808,04
2.Tomasz Buńka /Paulina Kołodziej
AK Koszaliński / Audi A4 Quattro
817,91
3.Michał Iwańcio / Adam Szewczyk
AK Koszaliński / Honda Civic
823,31


 
 


Edycja 7 - 26-27 maja 2018

Reaktywowany po latach Rajd Koszaliński, tym razem w randze Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej rozpoczął się w sobotni wieczór od widowiskowego prologu ulicami centrum Koszalina. Po raz kolejny okazało się, że krawężniki na ulicy Młyńskiej wychodzą zwycięsko w konfontacji z kołami samochodów, pierwsi pechowcy musieli się pożegnać z rajdem już na prologu. Drugi dzień rajdu to już trzy prawdziwe, drogowe oesy. Pierwszy z nich, przypominający bardziej trasę wyścigu górskiego podjazd na Górę Chełmską w Koszalinie po nowym asfalcie preferował szybkie i wyścigowo ustawione samochody. Na drugi oes w pętli załogi przejechały na południe od Koszalina, do gościnnej Gminy Świeszyno. Odcinek „Jarzyce” to już typowo rajdowa charakterystyka: wąski, z wieloma szczytami, podbiciami i głębokimi cięciami. Tu znaczenia nabierała precyzja jazdy i dobór właściwego toru. Ostatni w pętlli OS „Kłokęcin” to próba w Gminie Świeszyno, która już raz wykorzystana była rajdowo - w 2013 roku odbył się tutaj jeden z oesów Rajdu Monte Karlino. Wtedy rozgrywana w iście skandynawskich warunkach - śniegu było po kolana - tym razem uraczyła załogi rajdowe wspaniałą, słoneczną pogodą. Na starcie oesu załogi witała osobiście Pani Wójt Świeszyna Ewa Korczak. Sam oes był bardzo techniczny, z licznymi ślepymi zakrętami, szybką partią najpierw w otwartym terenie, następnie po ostrym lewym zakręcie kolejną sekcją łuków przez las, zakończony partią ostrych zakrętów ze sporymi zjazdami i podjazdami przez wieś. Po każej pętli załogi wracały na przerwę serwisową do koszalińskiego ZORDu. Po przejechaniu 10 oesów załoga Matysiak / Rzepiński okazała się najszybsza w generalce i jednocześnie "ośce" zapewniając sobie komplet punktów w 2 rundzie Rajdowych Mistrzostwo Polski Zachodniej. Statuetkę, przypominającą koszaliński ratusz, za 2 miejsce odebrali Buńka / Kołodziej, a za trzecie Iwańcio / Szewczyk.


▲ POWRÓT


Edycja 8 - 25-26 maja 2019

Relacja video z 8. Rajdu Koszalińskiego:
Po raz pierwszy runda Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej rozegrana została w formule Super KJS podczas ósmego Rajdu Koszalińskiego. Automobilklub Koszaliński przygotował dwa odcinki specjalne, przejeżdżane trzykrotnie zlokalizowane w gminie Polanów. Ale najpierw, jak zwykle w RMPZ, w sobotni wieczór czekał „na rozgrzewkę” widowiskowy miejski prolog o długości ponad 1,5 km. Trasa poprowadzona w samym centrum Koszalina, miasta obchodzącego w ten weekend swoje urodziny, zgromadziła ponownie tłumy mieszkańców. Każda z załóg pokonywała dwa okrążenia tego oesu, więc kibice obserwowali rajdówki bez przerwy. Najszybszy czas na ulicach Koszalina - centrum Pomorza - uzyskali Waldemar Dziedzic i Bartosz Piotrowski w Mitsubishi Lancer Evo VI, ale przez potrącenie beczki oznaczało 5 s. kary to Michał Iwańcio i Jarosław Iwańcio w Hondzie Civic cieszyli się z wygrania prologu. Pierwszy z niedzielnych oesów w gminie Polanów - „Kościernica” - o długości niemal 5 km rozpoczynał się wąską drogą wśród pól, po kilometrze wjeżdżał w las, w którym czaiły się kręte partie ostrych zjazdów i podjazdów. Wyjazd z lasu do wsi, a w niej skrzyżowanie z ciasną 90-tką przy sklepie. Ostatni kilometr to niesamowicie widowiskowa sekwencja zakrętów przez ślepe szczyty w otwartym terenie. Drugi oes w pętli - „Cetuń” - to 6 kilometrowa, wąska droga, która udowadniała, że nazywanie gminy Polanów „Górami Północy” nie jest na wyrost. Początkowa partia to podjazd szybkimi łukami z Cetunia do Rosochy. Wyjazd ze wsi prawym, ciasnym zakrętem rozpoczynał ostre spadanie ślepymi zakrętami wijącymi się przez las. To jedno z miejsc, które powodowało największe wypieki na twarzach rajdowców. Za lasem chwila na wytchnienie, dwie proste przedzielone ciasnym lewym do wsi Gilewo, za którą rozpoczynał się ostatni zjazd do mety. Sekcja serpentyn rozpoczynała się od dwóch 90-tek prawy-lewy przez most, a kończyła metą lotną w samym Polanowie. Bezkonkurencyjni na trasach pierwszego Super KJSu w RMPZ okazali się Waldemar Dziedzic z Bartoszem Piotrowskim zwyciężając z przewagą ponad 45 sekund nad duetem Piotr Korzeniewski / Kamil Kramicz w Subaru Impreza. Najbardziej zacięta walka toczyła się o najniższy stopień podium. Przed ostatnią pętlą kolejne cztery załogi dzieliło jedynie 1,37 sekundy i każda z nich miała szansę wywalczyć to miejsce. Ostatecznie zwycięsko z pojedynku o podium wyszła załoga Bartosz Łajewski / Krystian Kamiński w Subaru Impreza, ale ich przewaga nad czwartymi w generalce Pawłem Kiełbasą i Bartoszem Dębowskim wyniosła zaledwie 0,01 sekundy!!! Tak minimalnej różnicy nie pamiętamy z historii rozgrywania Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej. Pokazuje to jak wyrównany poziom reprezentują uczestnicy Mistrzostw i jak mocną ligą stały się zawody Automobilklubu Koszalińskiego.

▲ POWRÓT


Edycja 9 - 22-23 sierpnia 2020

Relacja video z 9. Rajdu Koszalińskiego:
Impreza, która co roku odbywa się pod koniec maja wraz z obchodami „Dni Koszalina” rozpoczęła się tym razem 22 sierpnia od widowiskowego, wieczornego prologu w samym centrum Koszalina na kultowych już odcinkach ulic między ratuszem a muzeum. Często w ostatnich latach zdarzało się, że tę okraszoną licznymi nawrotami i beczkami trasę wygrywały auta z niższych klas, ale tym razem nie było niespodzianki. Najszybsze cztery załogi podróżowały czterołapami, a najlepiej z ulicami Koszalina poradzili sobie Stanisław Dyjak i Bartosz Piotrowski w Lancerze Evo VI. W niedzielę, 23 sierpnia rajd ponownie zagościł w Gminie Polanów. Górzysty charakter tutejszych dróg idealnie pasuje do rajdowych celów, więc wytyczono tutaj dwa całkowicie nowe oesy, a trasa była jeszcze bardziej kompaktowa niż rok temu. Pierwszy oes, mocno kręty i pagórkowaty wiódł wąskim asfaltem między tutejszymi wzgórzami. Jak bardzo górzyste to tereny świadczy różnica wysokości między startem a metą długiego na nieco ponad 4 kilometry oesu, wynosząca równe 100 metrów! To była prawdziwa wspinaczka. Niestety jedna z pierwszych załóg opuściła trasę, a gdy na nią wróciła pozostawiła długą na 300 metrów plamę oleju. Pozostałe załogi pojechały w trybie wolnego przejazdu na drugi oes, który dla odmiany prowadził wieloma szybkimi łukami, ale nie pozbawiony był także mocno technicznych sekcji zakrętów z typowo rajdowym mostkiem przed samą metą. I tu pierwsza niespodzianka. Najszybsi okazali się Adam Borzyński i Filip Wąsowicz w Hondzie Civic Type-R, którzy wyprzedzili Jakuba Frąszczaka i Paulinę Marzec w BMW E30 o 1,62s. Najszybsza czteronapędówka była dopiero trzecia. Piotr Korzeniewski i Kamil Kramicz w Subaru Imprezie zanotowali stratę 2,13s. Mimo to, to właśnie oni zjeżdżali na pierwszy serwis jako liderzy generalki. Szybciej jechali wprawdzie Krzysztof Brzozowski z Piotrem Jamroziakiem, ale startowali oni w niezaliczanej do generalki klasie GOŚĆ. Po błyskawicznej i skutecznej akcji strażaków z lokalnych OSP, którzy zneutralizowali całkowicie olej na trasie druga pętla rozpoczęła się już bez przygód i pierwsze oesowe zwycięstwo zanotowali Arek Tyc i Jarek Koczewski w Subaru Imprezie. Na swoje konto zapisali także drugi oes w tej pętli. Pozwoliło im to objąć pozycję liderów przed ostatnią pętlą rajdu. Na drugim miejscu plasowali się Frąszczak i Marzec, a na trzecim Jacek Wojtas i Monika Szczepańska w Nissanie Sunny GTI. Tyc nie oddaje już do końca rajdu ani jednego oesu, zwyciężając w 1 rundzie RMPZ 2020. Frąszczak także pewnie dowozi drugie miejsce w generalce, a na trzecie po pięknej szarży z piątego wskakują Damian i Patrycja Walczak w Subaru Impreza. Nowe oesy pokazały, że nawet tak blisko morza da się znaleźć oesy przypominające charakterem najbardziej kultowe trasy z południa kraju. Hasło reklamowe Polanowa - „Góry Północy” - zostało jednogłośnie zatwierdzone przez rajdowców!

▲ POWRÓT


Edycja 10 - 4 września 2021

Jubileuszowa, 10. edycja Super KJS PROAUTO Rajdu Koszalińskiego rozegrana została 4 września. W związku z zawieszeniem cyklu RMPZ w sezonie 2021 rajd był jedyną imprezą rajdową tego roku. Rywalizacja toczyła się na 7 odcinkach specjalnych, jednak rozplanowanych wg innowacyjnego harmonogramu. Na rajdowców czekał jeden ponad 4-kilometrowy, asfaltowy oes, w niesamowicie pagórkowatym terenie, który przejeżdżali po 3 razy w każdą stronę oraz miejski superoes. Po pierwszych trzech przejazdach, po których liderowali Arkadiusz Tyc i Jarosław Koczewski w Mitsubishi Lancer Evo X, zawodnicy udali się na miejski Superoes w centrum Koszalina. Próba wytyczona między Ratuszem a Muzeum została w tym roku odwrócona, co jak się okazało miało niebagatelny wpływ na końcowe wyniki. Aż 9 załóg zgubiła jazda na pamięć, co poskutkowało 30 s. karami. Najszybciej i bezbłędnie koszaliński superoes pokonali Damian Walczak i Piotr Zakrzewski w Subaru Impreza. Wśród załóg, które pomyliły trasę byli także liderzy rajdu, co oznaczało spadek w klasyfikacji. Na odrobienie strat mieli jeszcze trzy przejazdy porannego odcinka, tyle, że przejeżdżanego w odwrotnym kierunku. Ostatecznie najwyższy stopień podium PROAUTO 10. Rajdu Koszalińskiego zdobyli Arek Tyc i Jarek Koczewski, drugi stopień wywalczyli Damian Walczak i Piotr Zakrzewski. Najniższy stopień podium to jednocześnie zwycięstwo wśród „osiek” które zapewnili sobie Tomasz i Joanna Jędrzejczak w Oplu Astra GSI. Nowy format zawodów sprawdził się doskonale – pozwolił przy mocno skróconym harmonogramie w jeden dzień rozegrać identyczną ilość kilometrów oesowych co w regularnych rundach RMPZ bez rezygnowania z miejskiego, widowiskowego superoesu. Gratulujemy wszystkim, którzy ukończyli ten trudny rajd, oraz kibicom za bezpieczne dopingowanie swoich faworytów. Dziękujemy naszym sponsorom i partnerom za silne wsparcie, bez którego rajd nie mógłby się odbyć.

▲ POWRÓT


Copyright © 2022 - TopDrive Maciej Raczewski